tisdag 4 oktober 2011

Vad Mugglis betyder för ikka

Här är ett brev från ikka, där hon beskriver vad Mugglis betyder för henne, hur hon hittade sidan samt vad några av hennes bästa Mugglis-minnen är. Ta en kanelbulle, läs och njut!

Den 22 december 2010 loggade jag in på gsm för första gången på tre år. Efter att ha spelat och fått en (ful) gåva tittade jag in i forumet och såg att någon (har tyvärr ingen aning om vem) nämnde en sida som hette ”Mugglaportalen”. Jag hade ingen aning om vad det var, men HP-nörd som jag är så googlade jag omedelbart och möttes av ett julpyntat Mugglis. Jag tyckte att sidan som jättemysig ut så jag gjorde testet direkt och sorterades in i Ravenclaw. Jag hade varit medlem på Greenday.se’s forum något år tidigare, så jag var van vid forum och kom igång ganska fort.

Jag märkte att stämningen på Mugglis var precis så mysig som jag hoppats på – alla var jättesnälla mot varandra och det var en härlig ton i forumet. Så jag började logga in dagligen för att spela frågesporten och hänga i forumet. Efter ett tag började folk känna igen mig och jag var hur glad som helst när någon skrev till just mig av alla medlemmar!
Jag skrev fler och fler inlägg och blev mer och mer beroende av mugglis. I maj åkte jag ensam till Stockholm för att gå på min första Mugglisträff. Jag var jättenervös eftersom jag inte kände någon, men alla jag träffade var precis lika snälla i verkliga livet som på internet! Jag fick många nya vänner och började längta tills nästa träff redan på tåget hem. I september kom första träffen i Uppsala. Den var mycket mindre, men definitivt lika awesome! Jag hoppas verkligen att jag kan gå på nästa träff i Stockholm, är grymt peppat på att träffa ännu fler mugglisar. :D

Ett Mugglis-minne som jag minns extra bra var i somras när jag var i Grekland. Jag var utan dator i en vecka och saknade Mugglis jättemycket. En dag fick jag ett sms av Li om att jag skulle logga in så fort jag kunde, men jag hade ju ingen dator. Så jag sms:ade tillbaka så fort jag kunde och sa att jag inte kunde logga in. Några minuter senare pep mobilen till och jag läste ”Staff undrar om du vill bli prefekt :D”. Jag blev överlycklig över att de ville ha just mig och svarade ja utan att tveka en sekund. Det första jag gjorde när jag kom tillbaka till Sverige var att logga in på datorn och kolla att allt inte bara var en dröm. Förtroendet att få bli prefekt betyder fortfarande väldigt mycket för mig.

Det mugglis främst betyder för mig är glädje. Jag blir så oerhört glad av att tänka på att det finns människor där ute som älskar Harry Potter lika mycket som mig, människor som dessutom är snälla, roliga och bryr sig om varandra. Om jag har en dålig dag kan jag längta till Mugglis, för jag vet att jag blir alltid blir gladare av att hänga där. Tack vare Mugglis har jag fått jättemånga nya vänner, främst från Uppsala och Stockholm men även från andra delar av landet. Det var även mugglis som fick mig att hitta till Uppsala Slug Club, en Harry Potter-förening där jag nu sitter som suppleant i styrelsen. Jag vet ärligt talat inte vad jag skulle göra med all min tid om det inte vore för mugglis.

Tack för allt. <3
/Kram Ikka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läser Mugglis Insider! Innan du försvinner från inlägget, lämna gärna en kommentar! Vi tar emot alla åsikter, positiva som negativa, men inlägg som bryter mot svensk lag kommer att raderas!