torsdag 29 september 2011

Vad Mugglis betyder för EMELESEL

Här nedan följer ett inlägg från EMELESEL och det handlar om vad Mugglis betytt för henne. Ett långt och härligt inlägg att läsa såhär på morgonkvisten!


När jag för ungefär ett halvår sedan, letade efter en rolig Harry Potter sida, hittade jag Mugglis.
Tyckte det verkade najs, och blev medlem.
Elevhemstestet var en liten överaskning, när det stog att det skulle vara ett elevhemstest så väntade jag mig typ tiotusen frågor, men det var fem (som tur var). Döpte mig själv till MLSL (em el es el) eftersom det är mina initialer. Hamnade i mitt älskade lilla Ravenclaw hem, och upptäckte mer och mer hur det fungerade. I början måste jag erkänna att jag verkligen inte fattade någonting, det enda jag i princip gjorde på Mugglis de första dagarna var typ att bara vara inloggad och se vad andra hade för sig. Sedan upptäckte jag att det fanns fler ikoner på vänster kant (vilken fantastisk upptäckt, jag vet), dittills hade jag bara sett att man kunde ändra profilen, bli vän med folk och bevaka trådar. Spelade nästan bara spel hela tiden, eftersom jag försökte att spara till en Åskvigg, men efter typ en vecka av hårt sparande upptäckte jag att en Åskvigg kostade lite mera än typ 23 galleoner, då blev jag sur och slutade spela spelen. Min bästa kompis (jan)blev också medlem (eller så blev han det före mig...) och han berättade att snart var förstaårselev, jag fattade ingenting, men bestämde mig för att kolla vad jag var när jag loggade in. Men jag var Mugglare. Sen blev min syster (Nymfadora Tonks) och en annan Hp galen kompis (Sirius Black) medlemmar. Jag och Sirius Black bestämde oss för att försöka gå om jan i level. Vi började nörda spel eftersom man brukar ”levla” så på andra sidor, men det fungerade ju inte. Så vi bestämde oss för att vi skulle fråga några personer hur man gjorde för att gå upp i rank, vi frågade kanske lite föör mycket (i respektive uppehållsrum, Off Topic, Harry Potter, Mugglarportalen och Buggar) jag tror vi gjorde typ 5 trådar var om samma sak, så det var ju inte så bra. Men vi fick iallafall svar på frågan, inte genom att någon svarade, men vi märkte att vi inte var Mugglare längre. Så vi började göra allt för att gå upp i rank, jag tror till och med att vi spammade en del, vi skrev bara typ ” Hej! (vill bara levla) ” i alla trådar vi hittade. Det ledde till att vi fick många minus, och många prefekter efter oss (heheh). Sen blev Mugglis bara roligare och roligare, vi fick många vänner, gick upp i rank, (utan att spamma) började drömma om att vara prefekter, fick se nya förbättringar. Ända tills....Mugglis dog! Det var iallafall vad vi kallade det, hela Mugglis blev svartvitt! Vi blev verkligen jätterädda! Egentligen var det bara så att det hade varit julpyntat på Mugglis (allt var grönt och rött) när vi blev medlemmar, och sen kom den vanliga designen tillbaka.
Jag och började samla på chokladgrodor, och allt fler kommpisar blev medlemmar, vi var nästan halva klassen på Mugglis innan alla utom vi tyckte det blev tråkigt, alla la av utom vi. På senare tid blev Mugglis bättre och bättre, men också mer nödvändigt. Vi blev helt Mugglisberoende! Alla är så snälla och rara, och alla är galna i världens bästa sak: Harry Potter!
Hela Mugglis har blivit som en stor, mysig familj, man glömmer nästan bort att man egentligen bara sitter och glor på en skärm medan man chattar med Mugglisar. Jag lider helt av Mugglissyndromet! Mugglis regerar!


Detta blev kanske lite längre än vad jag hade tänkt mig, men det blev som det blev ;)
/EMELESEL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läser Mugglis Insider! Innan du försvinner från inlägget, lämna gärna en kommentar! Vi tar emot alla åsikter, positiva som negativa, men inlägg som bryter mot svensk lag kommer att raderas!